Hon gav tips till mitt hår

Jag var ju i stan igår, Norrköping Centrum, och passade då förbi att titta till en hårprodukts affär, som jag aldrig lyckas komma ihåg vad de heter. Men ni som har varit där vet nog. Vid Gina Tricot och glitter tror jag. I mitten av varuhuset med väggar av glas, hyllor av glas och sedan produkter överallt på väggarna, som att gå in i ett glashus med massa shampoo och balsam.

Iallafall, mitt hår blir fettigt ganska fort och jag har alldrig trott att det var för att mitt hår är fuktigt i hårbotten. Men nej, jag har torr hårbotten, och eftersom jag är det så producerar håret fett för att normalställa, men håret blir aldrig återställt utan bara ser äckligt och fettigt ut. Så jag bad om ett shampoo och balsam till mitt hår.

Hon jag pratade med var artig och visade mycket bra och vad hon mest rekomenderade. Det blev tillslut den här:


shampoo-bild: här

Ett shampoo som jag skulel ta minimalt av och tvätta mest i hårbotten, två gånger. Tvåla in, skölja ur, tvåa in skölja ut. Enkelt och räcker länge om man tar den minimala mängden.

Sedan fick jag ett balsam med, som jag inte skulle ta i hårbotten, utan bara i längderna. Inte heller min lugg. Produkten är väldigt krämig och ska bara hjälpa mitt hår att inte se slitet ut och vara mjukt och lent. Tar jag den feta krämen i hårbotten kommer jag tillbaka till det fettiga i håret igen.


balsam-bild: här



Men som sagt, jag har inte duschat än. Så jag har inte provat, men jag ska duscha efter att jag har städat klart mitt rum. Så ni år mitt omdöme av det här senare, då håret har torkat.

Någon mer som har/haft produkterna och kan ge sina åsikter till mig? (:

Comments

Leave a comment here.

NAME:
Remember me?

E-MAIL:

URL/BLOG:

COMMENT:

Trackback