hm, poesi

Jag skriver ganska mycket dikter och ord,
som beskriver hur jag mår.
Även om en del saker jag skriver,
inte precis är bokstavligt,
så är det själva innebörden,
och känslan,
jag vill ge läsarna.
mest inspiration får jag då jag är arg och ledsen.
jag har ingenstans att skriva av mig,
så jag börjar med att skriva min egna poesi här:
Q is for Quote.



"Jag älskar dig."
*får inget svar*



får man bli ledsen och arg om man inte får ett likadant svar tillbaka? om man fått det flera gånger förut?
menar man det verkligen eller är det ett ord man bara leker med?
jag säger "jag älskar dig" till de personer som gör att mitt liv är stabilt.
det finns många, så många, som förtjänar de här ordet fler gånger än vad jag säger dem.
men då man själv en ända gång inte får ett likadant svar tillbaka,
från den personen man helst vill höra det ifrån,
då rasar allt samman och man faller ner.
det finns inget man själv kan göra för att komma upp igen.


Comments

Leave a comment here.

NAME:
Remember me?

E-MAIL:

URL/BLOG:

COMMENT:

Trackback