me and my microphone-phone

Septembers engelska verision på mikrofnkåt. Chockades då jag hörde melodin tyst i bakgrunden i Jennifers bil igår, vi höjde lite och upptäckte att texten inte alls var densamma. Den var på engelska, och jag försökte hitta texten, men den finns inte på så många ställen än. Men hon sjunger "Me and my, me and my, microphone-phone". Själv tycker jag att den svenska Mikrfonkåt är mycket bättre än den här, det låter inte bra då September sjunger på engelska, då hon valt att göra om sin svenska cover till engelska, tycker jag. Men den funkar iallafall. Och nu kanske alla icke-svensktalande får liiiiite mer uppfattning om låten, även om de inte riktigt fått reda på att det är mikrofonkåt, vad nu kåt är på engelska. ;)

Men jag tycker faktiskt att hennes engelska låt Can't Get Over är en riktigt höjdare då man städar eller är lite ensam hemma och vill ha lite poppig musik, då funkar September till allt, och förresten så är det lätt att lära sig hennes texter, då kan man sjunga med!




Comments
NAME: SANDRA-EN BRA BLOGG!

den är bra!

2011-02-27 @ 13:50:15
URL/BLOG: http://saandraans.blogg.se/

Leave a comment here.

NAME:
Remember me?

E-MAIL:

URL/BLOG:

COMMENT:

Trackback