Tack för den, skitungar!

Sökte liet random på min hemstad på spotify och vet ni vad jag upptäckte?
Att det finns ter olika låtar.

Den första heter: FINSPÅNG (länk till spotify)
Jag blev bokstavligt riktigt jävla arg då jag lyssnade. Dem får ju Finspång att låta som värsta supar byn med ungjävlar som ruttnar bort. Det kanske är någolunda sant, men det här är ju sjukt.

Den här videon är den bästa jag kunde hitta och den är LIVE I STOCKHOLM! Vad fan ska dem tro om oss?!

Lyrics:

Ut i solen med några öl och goda vänner,
jag tar mig till rockbageriet för att släppa loss.
Skolan och sådant sket sig, skitsnack en del av vardagen
men jag ja bryr mig inte om sånt.

Finspång
(Här jag växte upp)
Finspång
(och det var jävligt tufft)
Finspång
(Jag hatar dig)

Finspång
(Här växte jag upp)
Finspång
(och det var jävligt tufft)
Finspång
(Jag hatar dig)

Morgonstund med fink bräu i mun, fyfan vad jag mår bra
och snusen på väggen, det är minnen som jag har.
När jag druckit för mycket och dag blir till natt,
då skriker jag “min mörka är svart” och allt känns så jävla glatt.

Chorus

Jag var bara fem små år när jag flytta till denna by,
10 år senare fick vodkan mig att spy.
Säg inte hej ditt jävla as föräns du är över ån,
lycklig som fan tog jag mig härifrån!

Chorus

Jag satt vid grillen efter alltför mycket sprit,
det var första gången och allt kändes skit.
En liten ungjävel, en bråke med attityd.
Jag har den kvar i mig, jag kommer aldrig bli pryd.

Solo

Chorus x2



Den andra heter Det Finns Ingen Anledning Att Åka Till Finspång av bandet Blå Häst++
Okej, visst, det är en diss med. Men den här var ju inte lika hemsk som den andra.

Det finns inget youtube klipp med jag länakr till spotify: HÄR.

Lyrics hittade jag inte heller...



Den sista var då Lars Winnerbäck och Hovet sjunger en duett som heter Kom i Finspång 2005.
Faktiskt en fin låt. :D




Jag hittade ju denna mysiga kommentar om Finspång på Flashback.
Satans unge, jag slår vad om att dem bara bilade igenom  Finspång.
Skitunge.



Finspång fick stöd från en vänlig själ:




INGEN SNACKAR SKIT OM FINSPÅNG, OM DEM INTE VET HUR DET GÅR TILL I MIN STAD!

Comments

Leave a comment here.

NAME:
Remember me?

E-MAIL:

URL/BLOG:

COMMENT:

Trackback