10 bästa barnfilmerna! ;D

Tänkte göra en lista på de tio bästa barnfilmerna!
Eftersom jag har 5 yngre syskon så blir det mycket tid med dem och en barnfilm på tvn,
både VHS/Kassetband och DVD/Skiva.
Så vissa filmer är väldigt fina och lärorika idag,
även för såna i min ålder.
Undrar om dåliga tonåringar som super/röker/knarkar/våldtar och andra dåliga saker,
skulle bli en bra person om man spärrade in personen med 100 barnfilmer i en vecka!
Om varje film är 2 timmar (oh, matte!) och det är 24 timmar på ett dygn så hinner du se 12 filmer på en dag.
Och 12 filmer gånger 7 dagar är lika med 84, för att vara petig, rätta mig om jag har fel, jag har bara VG i matte! ;)

Här kommer min lista! 


10. Snövit & de sju dvärgarna
9. Lejonkungen (Timon & Pumpa är bäst < 3 )
8. Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter
7. Mary Poppins
6. Hitta Nemo
5. Barbie-filmerna
4. Nalle Puh
3. Ice Age ( Alla tre filmerna & Sid < 3 )
2. Emil i Lönneberga ( Eh, Astrid Lindgren över huvudtaget. )
1. Bananer i Pyjamas




Invändningar? Åsikter? :D


Comments
NAME: O~~

Hellre BAMSE än barbie, heeeelt klaart rövfejs... Hm och babe borde varit med. < 33

2011-07-17 @ 14:43:19
URL/BLOG: http://Nzlnwlxnwod orkar inte
NAME: Frida :)

Jag älska bananer i pyjamas som liten .

Tycker att den passa perfekt på första platsen :) (Y)

2011-08-14 @ 23:23:10
URL/BLOG: http://twilighttjej.blogg.se/

Leave a comment here.

NAME:
Remember me?

E-MAIL:

URL/BLOG:

COMMENT:

Trackback