Beastly - Ett Odjur

Jag har just läst ut boken Beastly - Ett Odjur av Alex Flinn. Ni som vet eller har bara hört talas om den nya filmen Beastly med Alex Pettyfer och Vanessa Hudgens i huvudrollerna ska veta att denna bok är boken som filmen är baserad på. Och jag ska säga att boken var jättebra, men ändå lite olik mot det jag har sett från filmen.


Boken handlar om en kille som är rik, egoistisk, snygg, elak, känd farsa och får allt han pekar på som heter Kyle Kingsbury. Under skolbalen så ljuger han för den okända flickan Kendra (spelas av Mary-Kate Olsen i filmen) att gå med henne på skolbalen, men går därefter med skolans snyggaste tjej "Balens Drottning" Sloane. Kendra blir helt utskrattad och svär hämnd över Kyle. Han skrattar bara åt henne och balen fortsätter. Men då Kyle sedan stöter på Kendra igen så blir hennes förbannelse sann. Hon förändrar honom så att hans utsida ser ut som hans insida, han blir ett riktigt odjur - beastly, med klor, päls och horn. Ända sättet att bryta förtrollningen är att få en kyss av en tjej som älskar honom - och som han älskar tillbaka, och han har bara två år på sig. Detta är en New York-berättelse.
Mary-Kate Olsen                            Alex Pettyfer (het/sexig <3)         Vanessa Hudgens

Men filmen (som jag ska se med Jonna & Olle i Augusti <3 ) så ser man klart och tydligt inga horn, ingen päls och inga klor. Kyle (Alex Pettyfer, som för övrigt är min bästa manliga skådespelare <3 ) är flint och full med ärr, tatueringar och markeringar på hela kroppen, vilket får honom se ut som ett monster. Lindy som Kyle, aka Adrian, ( som han byter namn till i boken vad jag vet) träffar beskrivs som ganska ful, medelmåttig. Rött hår, gröngråa ögon och snea tänder, Vanessa Hudgens är inte så, tycker jag. Men jag har som sagt inte sett filmen eftersom den vägrade att släppas på bio i Sverige! (HATAR DET!)

Så boken får hela 4/5 men jag tycker att Kyle borde se ut som i filmen för att ine lika Skönheten & Odjuret så mycket. Och jag längtar fett mycket till att få se filmen med Jonna och Olle, men det blir inte förrän i Augusti då jag åker till till Sthlm! ;)




Comments

Leave a comment here.

NAME:
Remember me?

E-MAIL:

URL/BLOG:

COMMENT:

Trackback