Wiz Khalifa - Deal Or No Deal

Wiz Khalifa har nyss släppt sitt nya album Deal Or No Deal, nu ska jag skriva lite om vad jag tyckte om det!
Khalifa är mest känd för sin låt Black And Yellow.



Passar på mest på sena hemmakvällar då man skriver ett skolarbete eller något, eller bara vill slappna av, eftersom Khalifa har sin lugna sång/rap så passar den mer på vardagskvällar och efterfester än på stora partyn och topplistorna. Jag tycker bara att hans musik passa ibland - kanske då man är lite deprimerad eller ledsen. Då så blir man avslappnad och kan tänka klart.

Typiska låtar är vad Khalifa gör. Det är synd att om man inte är ett big fan av honom så låter nästan alla låtar (förutom de stora hitsen) precis som allt annat han har gjort. Men jag lovar att hans fans tycker det är väldig skillnad på alla låtar. Jag låter bara skivan rulla och nynnar med då melodin fastnar. En del låtar är lite förvirrande och inte direkt i takt till musiken, men det är hans stil.

Favoritlåten har jag nog ingen speciell. Jag älskar de 10 första sekunderna av låten eftersom melodin och samplingarna är så coola. Men då en minut har gått så dör allt det och allt låter likadant som allt annat. Men favvislåten är då Bout Ya'll

Omdömmet jag ger; är att den kunde vara  mer variation på hur låtarna låter och att fler andra kändisar kunde gjort featuring med Wiz Khalifa, men ändå ganska bra album. Det som han vann på var att låtarna passar en stressig och jobbig dag. 2½ av 5.

Comments

Leave a comment here.

NAME:
Remember me?

E-MAIL:

URL/BLOG:

COMMENT:

Trackback