no bio

blev ingen bio med Johanna, så synd då man längtat efter att se filmen så himlarns länge. men vi måste planera väldigt snart, för jag måste se den innan alla börjar spoila överallt!





har haft det ganska stressigt under de senaste dagarna...
veckorna. allt går för snabbt och jag hinner varken ta det lugnt eller hinna med allt jag behöver. jag skriver verkligen upp allt i en liten kalender i mobilen, och alla anteckningar blir en liten blå flik vid varje datum, jag har nästan en sån blå flik för varje dag, och då är det oftast mer än en anteckning. jag sätter stor press på mig i skolan för att jag ska kunna komma in på det gymnasium jag vill, men samtidigt vill jag chilla med kompisar och umgås mer med familjen. men jag hinner inte. veckan som gått har haft två stora prov och nästa vecka är det prov igen, och så har skrivuppgifter och annat med deadlines. jag går i karate och piano som också tar tid från min tid hemma. jag hinner på gränsfall allt jag ska göra, men det jag inte hinner är att leva mitt liv, chilla, ta det lugnt, fotografera i timmar, bara sitta ner och göra ingenting.

all press och stress gör mig så nedstämd och ger mig magont. men det är mer än stressen som får mig bli så deppig, men det är ett annat samtalsämne. men jag ska försöka att göra saker mycket bättre, så att det inte blir stressigt...
jag ska iallafall försöka! jag vill bli starkare, bättre självförstoende! jag vill inte vara svag, jag vill vara en stark person! och så är det bara! jag lovar på livet att jag kommer bli en bättre människa!





jag har inte sovit sämre än igår natt, jag vaknade flera gånger och mådde piss helt enkelt, av all stress och shit. så jag ser helt förstörd och drogad ut nu, och jag har fått flera frågor idag om jag mår bra eller om jag är ledsen. nej, jag är bara en tonåring full med stress och fast i en berg-och-dal-bana. minns ingen av ni vuxna att livet var riktigt j*vla svårt i min ålder? runt 15? 8:an på högstadiet? jag är okej, jag lever bara mitt tonåsliv.




lite ljuspunkter i livet, under påsklovet vecka 17 så kanske min underbara ängel Elin komma till mig! Jag har fått übermycket stöd av den här tjejen och hon är lika sprallig och kul som jag! det är underbart att ha någon som henne! så jag hoppas att hon kan komma!
mer under påsklovet, jag kanske ska till boda borg med konfan, något roligt för en gångs skull! jag anmälde mig till en "gratis aktivitetskonfirmation" men vi har inte gjort ett shit, inte en ända aktivitet, och så kostar det tydligen 1200 kronor att konfirmera sig. men det är för att lägret är till en båtresa, och den kommer jag inte följa med på, så jag betalar inte då. för att jag kan inte följa med. lägret är mellan 15 till 18 Maj, och jag får min tandställning den 17. Så det går inte. Men nu så kanske det blir Boda Borg! (En aktivitet då konfan nästan är slut, grattis)
jag har fått massa inspiration till häftiga pyssel och bra bilder, jag hittar tillbaka till min kreativitet, så nu håller jag på att startar upp en helt ny fotoblogg igen, ni får reda på vad den heter då den är klar!


( detta var då broshyren som vi fick, AKTIVITETSKONFA, jag tänkte, gud vad bra att hitta på massa roligt! vi har inte gjort något av det där; laga mat, dansa, väggklättring, rockband2, bowla, måla m.m. jag borde lagt märke till alla google-bilder som dem mosade in för att lura ungdommar till den här konfan. men jag vill konfirmera mig, och det är snart över, så jag får stå ut. )


Toodels!

Comments
NAME: Elin

Har du påsklov vecka 17? nej?

2011-03-28 @ 21:56:29

Leave a comment here.

NAME:
Remember me?

E-MAIL:

URL/BLOG:

COMMENT:

Trackback