smått besviken . . .

Jag tycker att Svenskarna suger inom musiken. Alla går bara efter utseende och hur känd man är. Jag kan säga att nästan ingen jag känner tänker såhär:
"Skulle den låten passa i Eurovision Song Contest? Skulle andra länder tycka att den här låten var bra?"
Alla bara tjatar om hur snygg Eric Saade är och visst, han ser bra ut, men allvarligt. Det går inte att skicka en svensk discolåt som liknar alla andra han gjort till Eurovision Song Contest. Tror ni tex att Polen skulle uppskatta Popular? Eller Estland? Vitryssland? Nja, jag är lite tveksam. Vi Svenskar måste tänka på vad vi sätter i ESC, det går inte att skicka vad som helst. Vi såg ju hur det gick då vi skickade ett bräkande får till ESC, vi var nära p åatt inte äns komma med i tävlingen alls. Nu måste vi skärpa oss, det går inte att skicka vad som helst!

Själv tycker jag att Oh My God! med The Moniker är en sådan låt som skulle fånga många länder som fortfarande fångar charmen i trumpet och bongotrummor, och lite marackas.

Eller Swingfly's Me And My Drum. Swingfly är känd utanför Sverige också och har då mycket stor chans.

Eller så skulle vi helt enkelt skicka ett råsvensk låt. The King med The Playtones. Dansband är så svenskt så att det blir uppseendeväckande i andra länder, tycker jag.

Men ändå, Eric Saade är så... Likt allt annat han och liknande killar han gjort. Jag kan knappt skilja på Danny och Eric. Dem är inte allt lika, men deras musik är ju kopior av varandra, genren är precis som allt annat fjortisaktigt skit som spelas i Sverige. Sveriges småflickor går efter hur sexig Eric Saade är, det känns nästan som att 70 av alla röster han fick är för att han är så snygg. Jag hejade på The Moniker, och han är ju inte precis någon läckerbit. Men han är unik, han hade en gåva! Oh My God! säger jag bara!


The Moniker - Oh My God!


Men nu när Eric Saade hanr vunnit så hoppa p åatt han ger allt med sin låt Popular i Eurovision Song Contest och att Europa älskar hans låt! Jag hoppas på bättre resultat än förra året! Men jag tycker att ESC är roligt, det är häftigt att se vad alla andra länder skickar och vad som slår igenom i år. Men jag ska säga att jag inte gillade förra årets sång, Lena med Satellite från Tyskland, hon påminner och Amy Diamond. Urk.
Hoppas på bättre låt som vinner i år. Och helst Sverige. ;)

( Hoppas lite att Europa går på Eric Saades utseende och ger honom masssa röster. ;) )

Bjuder på förra vinnaren av Sveriges Melodifestival och vinnaren i Eurovision Song Contest:


Anna Bergendahl - This Is My Life, Melodifestivalens vinnare 2010


Lena - Satellite, vinnaren i Eurovision Song Contest 2010, Tyskland

Comments

Leave a comment here.

NAME:
Remember me?

E-MAIL:

URL/BLOG:

COMMENT:

Trackback